alive and kicking - Reisverslag uit Sydney, Australië van Loes Bovin - WaarBenJij.nu alive and kicking - Reisverslag uit Sydney, Australië van Loes Bovin - WaarBenJij.nu

alive and kicking

Door: LOES

Blijf op de hoogte en volg Loes

03 Februari 2009 | Australië, Sydney

oke, hier is ie dan, mijn eerste bericht van Down Under!!

Gisterenavond ben ik gearriveerd, na VEEL te lang op het vliegtuig te moeten zitten. Wel een heel vriendelijke piloot die braaf over Uluru vloog EN dit nog eens meldde aan de pasagiers EN ik zat langs de juiste kant, toch speciaal om te zien zo vanuit de lucht !
Toen we gingen landen, met een uurtje vertraging, riepen ze om dat het buiten nog 35 graden was .. OM 8 UUR S AVONDS! Ik viel bijna van mijne stok toen ik buitenkwam :D

Douane was geeeeen probleem, mocht zo door, en dan taxi genomen naar het hotel .. was BEST een sjiek ding!
heb daar heeeerlijk geslapen, gedouched, en superlekker ontbeten!

dan taxi genomen naar de jeugdherbeg (ja ik ben lui en had geen zin in openbaar vervoer met al mijn bagage),
die jeugdherberg ligt hier SUPER. Echt 5 minuten wandelen van Bondi Beach, waar ik vandaag mijn middag heb doorgebracht :)
Ben eerst wa gaan winkelen op de "dijk", moest namelijk nog een bikini en een handdoek hebben (en JA papa t zijn hier solden en ik heb mijn bikini in de solden gekocht! goed he)
heb ook nog ff 2 shorts gekocht, want het is hier WARM!

Ze hadden wel onweer voorspeld voor in de namiddag, t is nu bijna 5 uur, dus hoooop dat da ni gaat gebeuren, want ik ben klaar om nog ff de buurt hier te verkennen, eten te zoeken en mij nog ff op het strand te zetten.

Heb al een beetje een kleurtje trouwens! Goed he! nog ni super, maarja, wa verwacht ge van zo n lijk als mij .. :)
de zee was koudddd en ik heb veeeel zout binnengekregen (kon de kracht van de golfjes duidelijk ni aan)..

een aantal feiten:
- rode speedo's worden nog altijd gedragen, jammer genoeg
- die surfers hier gaan er qua knapheidsfactor zwaaaar over! ik moet moeite te doen om voor mij te kijken als ik rondloop, want WAUW!
- op het strand hier verkopen ze ook calipo's, maar de manier waarop ze da uitspreken is gewoon HIlarisch!
- ik ben superachterlijk geweest daarnet, door het deurtje van mijn locker tegen mijn hand te laten kletsen, waar ik nu nog altijd last van heb, dus wss iets gebarsten of gescheurd ofzo, is ook weer typisch!

euuuuumm.. wa nog ..
Morgen ga ik naar het centrum, op zoek naar een woonplaats en een toeristische dienst ofzo om een openbaar vervoer - abonement te kopen!

De fotos komen pas binnen een paar dagen, want zit hier op computer van de jeugdherberg en kan hier mijn kaartje dus niet insteken :P

oke, hier ga ik voorlopig eindigen want heb nog maar 8 minuten, en ja, ik zou Loes ni zijn als ik die 8 minuten ni op Faceboek zou doorbrengen he!


Ik verwacht reacties en verslagen over William en de Cantus :P
(trouwens een mailtje gekregen dat mijn kamer ni proper genoeg was, MERCI HE MANNEN :D)



groetjes en tot gauwwww!!!
xx

  • 03 Februari 2009 - 06:29

    Nathalie:

    Zieje, ik wist da'k moest gaan é...knappe surfers !!!! :)

    Ma ben blij da het daar zo goed met je gaat...hopelijk horen we snel weer iets van u

    Reactie van Vilvordia zou ik voor deze namiddag niet verwachten, het was immers Mongolencantus gisteren :)

    Heb eigenlijk geen idee van het tijdsverschil tussen mooi, leuk, Brussel en ver, warm Australia

    Ma meisje, keep us up ELKEN DAG é nonde !!!!

    Dikke zoen
    x!

  • 03 Februari 2009 - 07:05

    Kaat:

    OOOH goedzo Boes, ben blij dat je nog leeft!
    De muttie en ik zijn jaloers op u. En ik zit nu in het school voor mijn eerste schooldag en ik heb al een fatale fout gemaakt denkend dat ik om 8.45u les had, maar dat is niet zo want ik heb een foute klas etc etc DUS ik ben voor niks om 7u uit men bed gekropen terwijl Doris nog lekker mocht blijven liggen (de kakker). En ik ben echt zenuwachtig nu voor men echt echte les om 10.40 DUS denk aan mij! :D

    En kijk uit voor haaien, en hoge golven en de zon!
    Is het een mooie bikini trouwens? In de laredoute stond een keimooie! Ma ge kent laredoute en zo bhmaten enzo he..

    See you soon Boesje!

    ILDA
    x

  • 03 Februari 2009 - 07:20

    Kaat:

    Ja oke laat maar, ik mag dat vak toch volgen in die klas ookal is er een verschil, dus nu ga ik lopen in de hoop dat ik men tweede uur nog kan halen! :)

    IK MIS U

    x ILDA

  • 04 Februari 2009 - 14:36

    Jacko:

    heey loesje!
    wat Leuk!
    en heb je Raoul en Ron en de rest van Good Manors al leren kennen? heel veel plezier en zeker iedereen daar de groetjes doen!

    Cheers, Enjoy and now Worries!

    Jacko

  • 05 Februari 2009 - 22:19

    Papa:

    Hopelijk alles nog altijd ok daar.
    Onderdak gevonden?
    Strand ?
    Eerste foto's gemaakt?
    Jammer dat ik het overhevelen van die 15 kilo niet gefilmd heb ... akkerdjie :(
    Geniet nog maar

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Loes

1 februari vertrek ik naar Sydney, voor bijna 4 maanden, om daar mijn stage te gaan doen, bij een bedrijf dat Good Manors heet.. Bij deze probeer ik jullie een beetje op de hoogte te houden van wat er allemaal gebeurt daar, en kunnen jullie mij ook een beetje up to date houden van wat er in Belgie nog allemaal gebeurt :)

Actief sinds 17 Jan. 2009
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 41304

Voorgaande reizen:

05 September 2009 - 18 November 2009

Rondreis Australia

01 Februari 2009 - 23 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: