een VEEL te lang bericht! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Loes Bovin - WaarBenJij.nu een VEEL te lang bericht! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Loes Bovin - WaarBenJij.nu

een VEEL te lang bericht!

Door: LOES

Blijf op de hoogte en volg Loes

05 Maart 2009 | Australië, Sydney

Hoi iedereen!

Het is al weer veeeeeeels te lang geleden dat ik hier nog eens iets gepost heb,
Vooral door gebrek aan tijd.

First things First: ik ben verhuisd naar een appartementje, boven de garage van mijn baas. Eigen douche, eigen wc, eigen koelkast, microgolf-oven en kookvuurtjes, dus ik ben HEEL blij!
Het is ook volledig gemeubeld, dus wat duurder, maar ik moet dus niks uitgeven aan potten, pannen, handdoeken, beddengoed, matrassen, kussens, tafels, stoelen etc. ik heb wel al een klopper moeten kopen om mijn bloemkoolsaus te kunnen maken, maar daar kunnen we mee leven :)
Een bloemkool kost hier trouwens een geweldige 3 euro, voor een heel kleintje dan nog wel!!
Ik kan dus ook weer normaal inkopen gaan doen, ze hebben hier 3498409420 verschillende soorten marmite en veggimite, maar maar 2 soorten choco .. (Nutella is er 1 van, JEEJ)
Gewone kaas is ook moeilijk te vinden, sneetjes Hollandse kaas bedoel ik dan .. ik ga nog veel moeten experimenteren denk ik :D

HET grote nadeel van dit appartementje is, dat ondanks dat het super gelegen is, het ligt namelijk vlak bij het strand, Gigantisch shoppingcentrum, station, parken, .., het verschrikkelijk ver van mijn werk is .. Toen ik nog in de hostel in Glebe zat, moest ik 5 minuten stappen naar de tram, 2 minuten op de tram zitten en nog eens 5 minuten stappen ..
NU moet ik 10 minuten stappen naar de trein, 20 minuten op de trein zitten, van de ene kant naar de andere van het centraal station lopen waar ik ook minstens 5 minuten over doe, de tram pakken en hier ook weer zeker 20 minuten op zitten, en dan nog 5 minuten naar mijn werk .. Dus als ik perfecte aansluitingen zou hebben doe ik er een uur over, maar als ik bv net een tram mis, of een trein, komt daar al snel een kwartier bij .. ik raak maw een uur slaap kwijt per nacht tegenover toen ik in de hostel zat .. minder leuk dus!

Het is ook daarom waarschijnlijk dat ik momenteel zo verschrikkelijk moe ben .. Als mijn wekker s ochtends om half7 afgaat, wil ik niets liever dan die gewoon uitzetten en blijven liggen, maar dit kan natuurlijk niet .. Dan maak ik mij maar in zombie-modus klaar, eet snel wat cornflakes (terwijl ik naar The Secret Show kijk) en vertrek ik voor weer eens een dagje op het werk.

Ik heb dus inderdaad een tv, en ben HEEL blij dat Home and Away een Australisch product is, want ik heb geen kabel en kan dit dus TOCH nog zien! Ik kan uiteraard niet meer met alles volgen, maar het is wel weer SPANNEND allemaal! :D EN om 7 uur s avonds, ideaal, want als het om 6 uur zou zijn, zoals in Belgie, zou ik nooit op tijd thuis zijn ..

In ieder geval, even over mijn werk nu: tot nu toe alles super leuk! Binnen een week is er een Pool en Spa expo in Sydney waar wij ook een stand op hebben, dit is hetgene waar ik tot nu toe voor het grootste deel aan heb gewerkt, samen met Noek, ook iemand die hier deeltijds werkt. Maar dit is bijna afgerond, en zal wel blij zijn als het gedaan is :)
Het bedrijf hier ondergaat momenteel een restyling, met nieuw logo, nieuwe website, nieuwe slogan etc. Ik heb de nieuwe “card” mogen maken, die dus uitgedeeld wordt aan klanten, op beurzen etc. En daar zijn ze heel blij mee, alleen nog maar complimentjes gekregen, dus jeej! Je merkt hier wel hoe veel werk er in alles steekt, hoeveel mensen er bij komen kijken en met hoeveel dingen je rekening moet houden!
Ik heb ook al een tuinontwerpje mogen maken, nadat ik samen met Julian de tuin ben gaan opmeten.
Hij maakt het echte ontwerp, maar ik mocht ook eens proberen, Raoul (mijn baas) heeft dit dan bekeken, commentaar gegeven, heb wat aangepast, net zoals in school dus! Je moet hier ook weer met veel meer rekening houden, het is vooral raar om zwembaden te ontwerpen .. 80% van die tuin wordt ingenomen door een zwembad, er blijft amper ruimte over .. maar dat is hier natuurlijk normaal, met die hitte, elke tuin heeft een barbecue en waarschijnlijk een 75% heeft een zwembad .. dus ja, leren we nog iets bij he! (en hopen we dat ons eindwerk iets met zwembaden is :D)

Er is nog 1 stom ding: gisteren is Raoul op vakantie vertrokken tot begin volgende week, en hij heeft mij niks te doen gegeven voor hij vertrok .. Dus zit ik hier nu Absoluut niks te doen, wat veeeerschrikkelijk saai is en waardoor de tijd zoooo traag gaat! Ik heb wel aan Ron (andere baas) gevraagd of ik ook eens mee op terrein mocht, en daar ging hij voor zorgen, dus ik hoop dat dat voor morgen is! Want ik zou niet weten wat ik hier morgen nog een hele dag zou moeten doen!

Eumm, ik zal ook even vertellen over mijn collega’s hier .. het is eigenlijk 1 grote ruimte, met wat kasten en voor de rest bureaus, waar normaal 6 mensen in zitten (en ik momenteel, 7 dus). Er sluiten 2 kantoortjes op aan van Ron en Raoul, maar deze zijn transparant en hun deuren staan altijd open, dus zouden ze eigenlijk beter geen kantoortjes hebben :D je hebt hier de “secretaresse”, Vicky, die telefoons opneemt en ook de boekhouding enzo doet .. Zij is de enige andere vrouw aanwezig (wat mij ni echt stoort). Dan heb je Jaques, (Hollander,) die bestellingen doet van planten enzo, volgens mij dus vooral het onderhoud. Het bedrijf doet namelijk design, aanleg EN onderhoud .. Je hebt Nathan, die berekent wat alles gaat kosten, en ook vaak op de terreinen gaat kijken of de werken wel goed verlopen. Matt checkt ook de kosten, en zit vlak achter mij!
Dan heb je nog Julian en Hugh, de designers .. uiteindelijk zijn het hier allemaal verschrikkelijk kleine kinderen, vooral Julian, Hugh en Nathan, da is echt verschrikkelijk.. allemaal 25-30 jaar, maar mentaal 12 en jonger! Het gaat van post-its onder de ander zijn muis plakken zodat deze niet meer werkt, tot elkaar belachelijke nicknames geven, tot echt gewoon eindeloze discussies over de balachelijkste dingen .. ik lach mij met andere woorden vaak een ongeluk :D
Er is hier in ieder geval leven in de brouwerij! Iedereen is gelijk, geen mindere of meerdere, en iedereen zuipt hier evenveel koffie! Ze willen mij overtuigen om er ook aan te beginnen, maar tot nu toe ben ik nog niet gezwicht ;)

Elke vrijdag lunchen we samen, dit is vaak barbecue, maar bijvoorbeeld vorige vrijdag waren het tortillas, SUPER lekker (en iedereen smoste, dus ik was niet alleen!)
Ben benieuwd wat het morgen wordt!!


Verder nog een beetje over Sydney, ik ben al volledig ingeburgerd! Het winkelen is hier heel leuk, omdat ze terwijl je kleren kiest, ze deze van je overnemen en al in een pashokje klaarhangen voor u. Dus moet ge ni met 5 kledingstukken in uw handen nog verderzoeken, handen zijn altijd vrij! Het is hier ook het mekka van het gezond eten en beweging, iedereen loopt hier en velen hebben zelfs een personal trainer.. je vindt ook overal smoothies en gezonde youghurtjes enzo, wat wel leuk is natuurlijk!!
De kebab is hier anders, heb m nog ni geproefd, maar er was er een zalige die noemde “a la Turko”, wat ik een geweldige naam vond :D

Zaterdagavond is het hier Mardi Gras, grootste gay en lesbian parade in de wereld, waar ik natuurlijk naartoe ga!
Ik heb hier een Schotse jongen ontmoet en ga misschien met hem en zijn vrienden, kwestie van niet alleen te gaan .. TENzij mensen op mijn werk mij meevragen (Jaques doet namelijk mee IN de parade), zeker als het knappe Hugh is ;)

Donderdag 19 maart ga ik naar The Magic Flute kijken, of de Toverfluit, in the Operah House, waar ik enorm naar uitkijk!!

Ik probeer zo snel mogelijk foto’s up te loaden, maar heb ze niet bij hier op mijn werk dus dat is voor later ..

Ik denk dat deze message wel lang genoeg was voor even :P
Ik kijk al uit naar het weekend, dan kan ik volledig relaxen en helemaal NIKS doen (buiten naar mardi gras gaan en eten kopen), want ik ben kapot!

Vertel nu maar allemaal hoe het in Belgie is :)

Groetjes en veeeeeeel liefs!!


Loes / Loeloe / Boes / Loesjloesj / ..

  • 05 Maart 2009 - 23:57

    Céline Vilvordia:

    Hey Loesje Loes,

    blijkbaar gaat alles daar goed voor jou, des te beter !! Houden zo !! Je berichtjes van de andere kant van de wereld zijn geweldig. Ik hoop dat je je niet te veel verveelt op je eentje ginder, 't is toch wel een hele aanpassing. Maar ja, zoals we hier in Wallonïe zeggen: les voyages forment la jeunesse. (door te reisen groei en evolueer je "beter"... Geniet er maar volop van want 't is misschien een 'once in a life-time experience' !! Geniet maar van de zon en het goede weer, want hier is het toch nog altijd frisjes. Ik wens je nog veel sterkte en succes ginder. Laat zoveel mogelijk van je weten wanneer je er de mogelijkheid van hebt want veel mensen genieten van jouw (wilde) avonturen in Australïe. Groetjes vanuit het platte land.

  • 06 Maart 2009 - 15:16

    Heiks:

    Cool Loes echt VEEL te lang :)

    Hier beter het weer gaat er op vooruit we hebben nu gem. 2 zonnige dage in de week ;-)

    Verder geen bomaanvallen gebeurd of iets anders plezant spectaculair ;-)

  • 09 Maart 2009 - 07:42

    Kaat:

    Er ligt hier wel sneeuw vandaag ;#

  • 12 Maart 2009 - 21:02

    An Craninckx:

    Hé Loes
    je kent me niet echt, maar via je mama ben ik een beetje op de hoogte en heb ik eindelijk eens je site bezocht. Ik hoop dat het daar heel leuk blijft, dat je kan genieten en dat je ook wat kan opsteken van je stage. Als je van plan bent om wat rond te trekken en je komt in de buurt van Gatton (tussen Brisbane en Toowoomba), dan ben je altijd welkom bij mijn broer.
    Have lots of fun.
    Groetjes
    An

  • 13 Maart 2009 - 11:46

    Marc:

    Schitterend meid.
    Go for it
    Marc

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Loes

1 februari vertrek ik naar Sydney, voor bijna 4 maanden, om daar mijn stage te gaan doen, bij een bedrijf dat Good Manors heet.. Bij deze probeer ik jullie een beetje op de hoogte te houden van wat er allemaal gebeurt daar, en kunnen jullie mij ook een beetje up to date houden van wat er in Belgie nog allemaal gebeurt :)

Actief sinds 17 Jan. 2009
Verslag gelezen: 3984
Totaal aantal bezoekers 41308

Voorgaande reizen:

05 September 2009 - 18 November 2009

Rondreis Australia

01 Februari 2009 - 23 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: