de toverfluit en de blauwe bergen! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Loes Bovin - WaarBenJij.nu de toverfluit en de blauwe bergen! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Loes Bovin - WaarBenJij.nu

de toverfluit en de blauwe bergen!

Door: LOES

Blijf op de hoogte en volg Loes

23 Maart 2009 | Australië, Sydney

Hey allemaal!

T is al weeeeer eens ff geleden, I know, maar zoals al gezegd, door de week is het moeilijk voor mij om up te daten, en dit weekend heb ik het zó druk gehad ..

Ik zal beginnen vertellen over vorige donderdag, toen ben ik naar de Opera geweest, De Magic Flute, dus de Toverfluit, in het Opera House! Was heel spannend natuurlijk, veel te duur, maar achteraf gezien het meer dan waard!
Gewoon al het Opera House binnengaan was een belevenis op zich, ik kwam aan om 10 na 7, het begon om half 8, en de meeste gasten stonden nog gewoon buiten, een glaasje wijn/champagne/fruitsap te drinken, en te genieten van het uitzicht over het water .. dus ik ging naar binnen, ik had een plaats in de circle, dus het “balkon”, 4e rij, en dit was een suuuperplaats! De liedjes werden nog in het Duits gezongen, maar er waren surtitles (dus zoals subtitles maar dan boven het podium) in het Engels, die ik dus makkelijk kon lezen zonder een zere nek te krijgen .. ik moet wel zeggen, deze surtitles trokken op niks, dan zongen ze 4 of 6 zinnen in het Duits, kwamen er 2 Engelse zinnetjes op .. was echt heel beknopt vertaald allemaal .. maar oke, stoorde nu niet zo hard :)
In ieder geval, de opera zelf dan, het is dus een magisch verhaal, beetje Alice-in-Wonderland stijl, aangezien het nogal een “bizar” verhaal is, met magische wezens en onverklaarbare dingen enzo, er was 1 supergrappige kerel, echt met een plat Aussie accent, die het zo komisch maakte! Maar ook gewoon de manier van performen helemaal, heel arty, heel kunstzinnig opgevat, met hedendaagse dansstukjes en acrobaten en wauw! Ik mocht geen foto’s trekken, dus kan het moeilijk beschrijven .. maar bv in de eerste helft hingen er verschillende “planten” op het decor, waar ook heel de tijd mensen in hingen te dwarrelen, die af en toe naar beneden kwamen, de draak was gemaakt door een grote drakenkop centraal op het podium te laten bewegen, 1 poot links die bedient werd door 1 persoon (die je ook duidelijk zag, dit maakte allemaal niet uit) en de staart rechts, die ook door 1 persoon bediend werd. Deze 3 delen waren dus los van elkaar, maar er was gewoon de illusie dat ze ergens, achter de schermen, wel aan elkaar zaten .. dit was zooo mooi gedaan!!
Ook heel mooi gezongen, kwamen ook 3 jongetjes in voor, van zo’n 13-14 jaar, suuuper schattig hoe hoog en mooi zij konden zingen!! Echt, wauw, ik zou het zo opnieuw gaan zien! Er is veel gelachen ook door het publiek, wat altijd een goed teken is!
Daarna ben ik naar huis gegaan, bare foot, want ik had een grote blaar van mijn nieuwe, goedkope (duidelijk) schoenen, en ik kon echt niet meer gaan :D gelukkig is het hier doodnormaal om op blote voeten op de bus te zitten enzo (weer een reden waarom Australia een echt Loes-land is!)

Eum, dan vrijdag heb ik niet veel gedaan, in de namiddag was er een presentatie voor iedereen van het werk, BUITEN de bazen (zij hadden de presentatie al gehad, gaat over de restyling van het bedrijf, as in nieuw logo, nieuwe website, blablabla), dus maw ik zat daar met Jaques, Noek, Hugh, Julian, Matt en Nathan, Loes&The Guys dus .. :D daarna zijn we, zoals het hoort, nog ff een paar biertjes gaan drinken! Altijd gezellig!
Daarna ben ik dus maar braaf op tijd gaan slapen, aangezien ik zaterdagmorgen om 6 uur op moest!! Ik moest nl om 20 na 7 aan Kings Cross staan voor mijn daytour naar de Blue Mountains!
Nou, de gemiddelde leeftijd op die bus was 50 jaar, ik heb 1 vriendelijk Amerikaanse vrouw leren kennen, van Honolulu, die zich ook irriteerde aan het feit dat er weinig uitgestapt werd, wat inderdaad zo was, maar kan je ook niet anders verwachten van een day-tour denk ik .. maar in ieder geval, ik weet al dat ik 2 of 3 dagen terugga om te wandelen daar! En te denken dat ik vroeger zo’n hekel had aan dat wandelen in Oostenrijk .. :D We zijn zelfs onderweg een varaan tegengekomen mama! Net als 5 jaar geleden, precies even groot! In de bush dus :)
Nu ja, heb de 3 Sisters gezien, had heeeel mooi weer, was dus echt mooi, daar ook de 3 “attracties” gedaan, 2 kabelliften die altijd een valley overbruggen, en het steilste treintje in de wereld! Met die Americaanse vrouw (ja ge kent mij en namen, da werkt ni ..) gewacht op het volgende treintje zodat we toch de front seat konden hebben, DIT WAS BEST ENG :D jeezes, ging helemaal verticaal bijna! Helemaal niet ZO snel, maar gewoon steiiiiilllll :D maar dus super! Ik wou zo nog eens!
Ik probeer dus weer zo snel mogelijk mijn foto’s te uploaden, zal voor morgen zijn, want jaja, ik heb terug wat werk op stage ;)
Ik heb vandaag een ontwerp van Hugh mogen uittekenen in sketchup (computerprogramma) en hij was heel blij ermee, wat altijd positief is want dit is nog altijd een knappe jongen :) en dan ben ik net met Julian een tuin gaan opmeten, ZO warm was het! :D ben ik blij dat ik hier zit in mijn mini surfshortje en flipflops :D

Dit is dus ook zo zalig, wear to work whatever you want, maakt allemaal niet uit, ik zit hier nu echt op mijn blote voeten, shortje, tshirtje, nooo problem, Hugh en Julian hebben ook altijd flipflops aan en lopen hier dus ook altijd op hun blote voeten rond, Matt ook vaak, dus is echt de gewoonste zaak van de wereld! Weer een reden waarom we van Australia houden :) alhoewel dat ik niet denk dat het er zo aan toe gaat op een normale office job :D

Eummm dus zaterdag was ik DOOD als ik terugkwam, dus ben niet meer weggeweest, nog film gekeken en gaan slapen, tot 10 uur uitgeslapen!

Nog ff tussendoor vertellen dat ik vorige dinsdagavond bij Raoul (mijn baas) en Ilse (zijn vriendin) gaan barbequen was, er waren nog 2 Nederlandse meisjes daar, die Ilse net had leren kennen, van achter in de 20, die ook net 2 weken in Sydney waren, hier nog een paar maanden blijven, op zoek naar werk zijn om dan daarna ook rond te reizen. Was HEEL gezellig (veels te veel gedronken, baas was nog het dronkendsts van al (dit is geen woord ik weet het, ik wou gewoon zeggen “most drunk” maar de Nederlandse vocabulaire ontgaat mij meer en meer :D)), maar dus super gezellig.

Vrijdag kreeg ik dus een telefoontje van Merel (1 van die 2 meisjes) dat zij en Carolien (de andere) een appartementje gevonden hadden, maar dat er nog een extra kamer was, dus jeej! Jammer genoeg was het al genomen, maar zondag zijn wij dus gaan appartmenthunten, en hebben we uiteindelijk iets gevonden, goedkoper dan waar ik nu zit, en zaterdag moven we in! Gaan we naar IKEA voor een paar female cushions enzo, we gaan het een beetje vervrouwelijken :) er is een superleuke bank in de keuken, er is een balkonnetje, een tv, volledig gemeubeld, een GROTE oven (JEEJ CAKE!!) en we zijn helemaal in de wolken erover! Dus zaterdagavond verhuis ik! Moet ik s ochtends NOG langer reizen wel, dus ben ik al anderhalf uur onderweg, enkel .. :D maar een collega van mij zoekt een appartementje in Bondi aswell, dus als hij dat vastkrijgt, kan ik altijd meerijden! Wat weer super is!
We zitten dus op 5 minuten stappen van het strand, en ik heb dit toch wel gemist, na mijn eerste week in een hostel aan het strand te zitten :)

Ik ben hier ondertussen weer een volledig boek aan het schrijven, ik weet het, maar de mensen die mij kennen weten het, 1 keer als ik begonnen ben met schrijven/zagen, kan ik moeilijk stoppen!!

Ik moet vandaag ECHT nog gaan wassen, maar heb er dan ook ECHT geen zin in .. ik denk dat ik eerder een handwasje doe vandaag, aangezien ik vrijdag toch moet gaan wassen om alle handdoeken enzo terug droog bij Ilse en Raoul achter te laten .. dus een handwasje om de komende 4 dagen door te komen moet nog wel lukken he.. nee? :D dan was ik ff eerst mijn kleren, en dan mijzelf! (want dat ik ook nodig, na het lopen zweten in die zon altijd! Voorlopig nog geen echte tekenen van herfst, buiten dat de bomen een beetje beginnen te verkleuren! Maar ook dit valt mee, want bv eucalyptus verkleurt helemaal niet ..)

Eumm, kan ik nog iets zeggen .. nu ja, ik kan nog duizend dingen zeggen, maar ik denk dat het boeiendheid-niveau dan ook steil naar beneden gaat! :) ik ga zo naar huis, het is 20 na 4, maar ik ben moe en moet dus nog naar de winkel, nog koken, eten en wassen, duuuus mag ik wel naar huis volgens mij :)

Ik probeer morgen mijn nieuwe foto’s te posten, onder andere eentje waarop ik een koala aai! (en waar ik er ook uitzie als een lijk, dank u flash ..)

Heel veel liefs, ik verwacht ook nog altijd boeiend België-nieuws/roddels :)

LOES

  • 23 Maart 2009 - 14:47

    Jacko:

    Heey Loesje,
    Wat leuk om allemaal te lezen!

    Tip voor de was: er zit op bondiroad een chinees die heel goedkoop de was voor je doet, Raoul weet wel waar die zit.

    Hier gaat alles top! KRACHT 3 heeft goud gewonnen op de tuinidee beurs in NL. echt super tof! Doe je iedereen de groetjes van me! En succes met het versieren van Hugh ;)

    Cheers!

    Jacko

  • 24 Maart 2009 - 19:54

    Marc:

    barefoot..............
    cool

  • 28 Maart 2009 - 10:11

    Katja:

    Hey Loes,

    amaai, eindelijk al u verhalen is in alle rust kunne lezen...Alle, beetje te veel rust feitelijk :s Ni zo aangenaam ze, thuis zitten...in de regen en koude....Zet er ne keer fotos op van u nieuw appartementje meisje als ge tijd hebt, ben zeer benieuwd! Goed, blijven schrijven maar! Geniet er nog van...xxx
    Trouwens, sjieke stand op de beurs! Zeer stijlvol :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Loes

1 februari vertrek ik naar Sydney, voor bijna 4 maanden, om daar mijn stage te gaan doen, bij een bedrijf dat Good Manors heet.. Bij deze probeer ik jullie een beetje op de hoogte te houden van wat er allemaal gebeurt daar, en kunnen jullie mij ook een beetje up to date houden van wat er in Belgie nog allemaal gebeurt :)

Actief sinds 17 Jan. 2009
Verslag gelezen: 562
Totaal aantal bezoekers 41304

Voorgaande reizen:

05 September 2009 - 18 November 2009

Rondreis Australia

01 Februari 2009 - 23 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: