vertrek en verder gezever :D - Reisverslag uit Sydney, Australië van Loes Bovin - WaarBenJij.nu vertrek en verder gezever :D - Reisverslag uit Sydney, Australië van Loes Bovin - WaarBenJij.nu

vertrek en verder gezever :D

Door: LOES

Blijf op de hoogte en volg Loes

16 September 2009 | Australië, Sydney

Jowwww iedereen!!

Jaja, zoals iedereen ondertussen al wel weet, zit ik maar weer eens in Australie.. deze keer nog eens om te reizen, da s al weer lang geleden he ;)
Net zoals vorige keer zal ik weer mijn best doen om een blog bij te houden, ik weet da ik vorige keer zelfs vergeten ben hem af te sluiten, dus bij deze beloof ik om deze keer meer mijn best te doen!
Vorige keer had het ook wel te maken met dat er ni zo veel te beleven was, werkend in Sydney, en het niet afsluiten had te maken met het feit dat ik stieeeekem vroeger terug kwam en da zou ni echt werken als ik da in de blog had geschreven he :)
IN ieder geval, ik zal is beginnen met een verslag tot nu toe!

Oke, ik ben dus de zaterdag (5september) vertrokken, na dat ik eeeeeeindelijk mijn eindwerk afgerond had enzo.. s ochtends vroeg ben ik met de mama Kaat gaan afzetten in Zaventem, die naar America vertrok (jaloers), om dan weer naar huis te gaan, verder in te pakken, en naar de oma en opa te vertrekken voor een heeeeeeeeerlijk laatste avondmaal.. (voor de mensen die het kennen, de lekkerste kip+appelmoes+patatjes+saus+pudding als dessert EVER he :))
Dan terug naar huis gegaan, afscheid genomen van de broer, Frank en Korneel (de kippen), Leobeo (kat), EN jaja, Beer, Beanie en Gossig Kannin, mijn 3 knuffeldieren die vorige keer meewaren, Beer en Beanie die ALTIJD al meegaan, konden nu dus niet meer mee .. da was nog het zwaarste afscheid, maar er wordt goed voor gezorgd ondertussen, en ze houden mijn bedje warm voor als ik terugkom he :)

OKE in ieder geval!
Na LANG aanschuiven voor het inchecken (echt meer dan een halfuur, stomme mensen van BA met maar 1 balie open .. gelukkig was ik alleen als passagier en mocht ik inchecken bij de mensen van business clas (H) :) mijn rugzak woog trouwens 22.8kg, MINDER dan de 23 die ge mee moogt pakken! Hoezee! (en onze weegschaal thuis was met zijn 22.7kg dus heel accuraat!)
Op het eerste vliegtuigje naar London zat ik op de vleugel verdomme, ondanks da ik online ingechecked had en op het prentje online ik NIET boven de vleugel zat.. maar klein vliegtuig, kleine vleugel, en ik kon dus nog perfect zien, bij het opstijgen HEEL mooi zicht over, jaja, VILVOORDE! (gelukkige zat ik niet links, dan had ik boven Jette gevlogen, BAH :D)
In London bleek er een schaar in mijn handbagage te zitten, kan ik ni tegen da ze da in Zaventem ni merken he, en dan ineens in London begint da machien daar te piepen! Da s altijd paniek..
Op de vlucht naar Sydney (via Bangkok voor een keer!) zat een meisje dat heeeel hard op Kim Clijsters leek, freaky!
En dan ja, de vlucht .. een paar serieuse luchtzakken gehad, was wel vies, weer lekkere wijn gedronken en lekker gegeten, en veel te weinig geslapen .. heel raar zo nacht-dag-nacht op iets meer dan 20uur..

In Sydney geland om 6u s ochtends, NIET aangenaam! Vorige keer was ik in 10min uit de luchthaven, deze keer leek het of er net 2334534 vliegtuigen geland waren, ZO veel volk was er! En maar aanschuiven met mijn mega rugzak en tent etc, helemaal kapot van het reizen .. t was geen zicht :D
Ze vroegen trouwens, zoals ik al dacht, of de tent nieuw was, dus ik zei da ik ze 1 keer had uitgetest, en toen zeiden ze dat ze die gingen bekijken om te zien of die wel proper was, en waar kijken ze dan naar? Ni naar de piketten, waar normaal het meeste vuil aan kan hangen, maar aan de stokken die IN de tent gaan en dus nooit vuil worden :D kiekes.. maarja easier voor mij! (had dus die piketten zelfs ni moeten kuisen :D)

Eum, wat heb ik hier al gedaan.. niet zo veel, ik zit in een hostel in Sydney, de laatste week in de meest stinkende kamer waar ik OOIT in heb gezeten in een hostel.. 6-persoonskamer, gemengd, er zaten 2 meisjes die er al 3 weken zaten en echt hun rommel over HEEL de kamer hadden liggen.. die trouwens ook altijd de venster dicht deden omdat ze koud hadden, dus kon het zelfs ni verluchten.. ironisch genoeg zijn zij gisteren verhuisd, net nu ik vanavond naar Byron Bay vertrek :D

Mijn verjaardag hier heb ik gevierd door te barbequen met meisjes die ik in de hostel heb leren kennen, en jaja, ik heb gebarbequed! Op mijn uppie, in het donker, applausje voor Loes!
Ik ben ook al 2 keer naar het strand waar ze Home and Away opnemen gegaan, spijtig genoeg waren ze er nooit aan het filmen.. maar wel suuuuper mooi daar (beetje rijkeluis buurt wel..)

In de hostel VEEL Duitsers, nog GEEN Nederlanders, echt raar allemaal! Invasie van Duitsers is echt abnormaal.. en Britten, maar die zijn er altijd, en altijd even luidruchtig!

Ik ben al 2 keer een duik gaan nemen in het water, maar het is echt IJSkoud.. echt zo koud da ge met moeite kunt ademhalen, t is er in, kop onderwater, en eruit! Niet aangenaam! Maar wel al wat kleur gekregen dit weekend, aangezien het 30 graden was :) dus de sproetjes zijn er weer!

Binnen zo’n 3 uur vertrek ik met de bus naar Byron Bay, zo’n 800km noordelijker, dus warmer! Het meest oostelijke punt vasteland van Austalie, en waar ik hopelijk ook kan gaan whale watching! Dus met een bootje er op uit om walvissen te gaan kijken :) kijk ik al naar uit!
Daarna is het naar Brisbane, waar ik ook een tijdje zal blijven en de rest van de reis verder ga uitstippelen…

Bedoeling is dat ik verder naar het noorden ga, Fraser Island en Whitsundays, en kleine plaatsjes zoals Rainbow Beach, en Eungella NP (waar ik hopelijk EINDELIJK een platuspus ga zien mama!! :D), tot Townsville, en dan het centrum in, naar Alice, waar ik naar Ayers Rock etc ga, om dan terug naar het noorden te trekken, naar Darwin, waar we Kakadoo gaan bezoeken..
Daarna neem ik wss het vliegtuig van Darwin naar Perth, waar ik super naar uitkijk (favoriete stad nog altijd!), om daar nog vrij lang te blijven (werk te zoeken?!), en uiteindelijk van daar naar Melbourne te vliegen, en van Melbourne weer naar Sydney ..

Hopelijk vind ik tussendoor hier en daar wat werk, hier in Sydney is het echt te moeilijk, overal moet ge ofwel super veel ervaring hebben of er uitzien als een supermodel (neither :D), dus gaan we voor de rustigere stadjes en kruisen we onze vingers!
Als het ni lukt, gaan we toch in december nog een maand werken om de papa terug te betalen he :D

OKE dit was genoeg voor nu, ik probeer 1 van de volgende dagen foto’s up te loaden, vanuit Byron of Brisbane ..

DUS take care, drink nog een palmpke op mijn gezondheid (da hebben ze hier dus echt NI he, alle stella en leffe in de wereld, ma gene palm verdorie),
En tot de 18e! :D (en daarvoor via internet he ;))

Xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Lots of love,
Loes

• 16 September 2009 - 10:47

Jacko:

jow wat stoer dat je weer terug bent!
    zeker naar fraser gaan, alleen niet met zo'n grote bus, pak een jeep! enjoy!
    cheers,
    Jacko

• 16 September 2009 - 14:49

Kaat:

Een platuspus? AHAHA.
    Blij dat je het zo goed hebt Boes. Zoveel mogelijk updaten and I'll talk to ya soon!

Greetz from cloudy Oklahoma
    ILDA

• 16 September 2009 - 15:10

An :

Hoi Loes
    klinkt allemaal goed. Wij zullen hier wel watertanden. Als je in een boeregat wil verblijven en mss een jobke wil doen tussen de patatten of zo, moet je zeker bij onze Wim langs gaan. 't amusement daar
    Groetjes
    An

• 21 September 2009 - 15:52

Amber:

hej loesje,
    het ga je daar presies goed. Ik heb aan je gedacht met je verjaardag en je ook een berichtje gestuurd. maar ik neem aan dat jouw gsmnr daar ni werkt?! Dus bij deze nog een gelukkige verjaardag loesje! en het palmke zal ik zeker drinke :p